iOS7 uppdateringen vinner i längden

väldigt nyvaken o är ett år äldre än igår
så här ser den osminkade sanningen ut
 
 
 
tänk så många som har ångest för sin ålder eller att åldras
lyfter, fettsuger, retuscherar ja vad man nu allt kan göra
 
jag bara njuter
älskar varje minut jag finns o får vara kvar i jordelivet
att fylla 62 fyller mig med glädje o tacksamhet
 
o vilken rolig o händelserik dag det varit
precis som vanligt
 
 
fick tag på biljetter till Priscilla på Göta Lejon
vi åker väninnan o jag den 19 okt o bor på fint hotel
går på showen o shoppar av hjärtans lust
innan vi åker nöjda hem igen
vilken födelsedagpresent jag fick..bortskämd "flicka" jag
 
o blev bjuden av mannen min i morgon
till Gävle konserthuset o lyssna till Fredrik Lindström
o lite mat slinker det ner innan föreställningen
som heter "svenskar är också människor"
 
i vanlig ordning måste ju vovvarna ut
o idag hade vi sällskap i fårhagen
 
4 glada hundar o 2 pratsugna mattar
 
allt skulle undersökas..även sånt som är lite farligt
 
innan det obligatoriska eftermiddagskaffet på Stationsallén
fick jag göra lite rätt för mig
vi jobbade bra ihop J-I o jag
o nu står tvättmaskinen förhoppningsvis
stilla när den jobbar
 
 
väl hemkommen fick jag uteblommor 
av mannen i mitt liv..det uppskattades
 
o den ljuvligaste bukett som kom med bussen från stan
från barn-barnet Benjamin
 
en 62 årig dam
håller nu på att göra kväller
stolt o tacksam över livet
över sin stora fina familj
över sina vänner
 
o över att fortfarande vara "telefon o teknik-nörd"
vilket resulterat i att jag lärt mig en massa nya finesser
med den nya iOS7 uppdateringer på min iPhone idag
vilken inte var så dålig ändå som jag först tyckte
 
det var min fördelsedagspresent till mig själv
 
tack för ännu en fin dag
 
// Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :