en stillsam dag..

för att göra en lång historia kort
 
det har varit en "tung" dag, idag
vi var på "pub" igår kväll
o det tyckte kroppen inte om så den har strejkat hela dan
 
eftersom det väl var självförvållat
känner jag mig lugn o tillfreds trots det
för vet att bara jag vilar idag
så är vi kompisar i morgon igen
 
det blir bubbelbad nu som lite "mutor"
och kanske smörjer jag min stretande kropp
med lite välfoftande mjuk olja också
bara för att vara säker på att den förlåter mig 
för mina uttag av extra o reserv-energier igår
 
imorgon är det IKEA dags igen
för mig o fd. grannfrun
vi glömde ju hälften sist när vi var dit
vilket kanske var undermedvetet o planerat
så imorgon är det kompletteringsdags
 
ha det gott mina vänner o glöm inte skratta mycket
det är en ljuvlig lördagskväll därute
stilla sveper mörkret in över åkrarna utanför
samtidigt som solen dalar ner i väster
o färgar himlen röd
 
ändå gör jag gör tidig kväller
för jag "tyar icke mer" idag
 
 
namaste
// Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :