snabbuppdatering

vi har lekt med "kompisarna" i fårhagen
 
vi har gått härliga morgonrundor nere vid Gryckens strand
 
 
vi har rensat i garaget o skänkt till Röda Korset i Långshyttan
så det enda som är kvar nu som vi inte fått sålt/iväg
är vårt köksbord o stolar, trots att vi är superbilliga på det
får ta tag i det när vi kommer hem,
Blocket brukar vara bra att kränga saker på
 
 
vi har varit till återvinningen o lämnat tidningar/reklam/ icke brännbart
för att sedan gå runt den vackra dammen
lika njutbart det som att gå vid Grycken
 
 
vi undrar vem som skall köpa Herrgården med tillhörande byggnader
som nu är ute till försäljning
gå gärna in HÄR o titta på de vackra huset o miljöerna
kanske kan det bli ditt =)
 
 
vi har varit störande moment när kompisarna tränat lydnad
 
 
vi har packat för att åka till Karlskrona i morgon
vi skall hjälpa yngste sonen flytta från sin sambo-tvåa
till ett studentrum som nybliven singel, med allt vad det innebär
och ifrån den här vackra utsikten
 
 
vi har fixat hund-piga, för första gången någonsin
svägerskan kommer o bor i huset under tiden vi är borta
så ikväll har jag lagat kyckling-paj
så hon får nåt gott att äta i morgon lunch
 
vi har gett upp här hemma att mina hemska utslag o öar skall försvinna
så vi har bestämt att lära oss att leva med dem
hur man nu skall bete sig då
 
 
stackars mannen smörjer min rygg varje kväll med Dermovat kräm
sen ryser han o kliar sig i sympati med mig 
för vackert är det inte o jä--igt besvärligt är det
 
nåt som däremot är vackert är morgonbilderna från Grycken
så här kommer som vanligt en bild därifrån
 
nu kommer det att halta ett tag igen i uppdateringen
eftersom vi blir bortresta tom söndag
glöm inte bort mig, för jag återkommer
o orkar/hinner jag kanske jag skriver ett par rader via iPhonen
från flytten/städningen/resan på 120 mil tor
 
Frid // Irene
 
 

Kommentera inlägget här :