helt plötsligt

är hundburen hett villebråd
efter att ha tagit fram den ur gömmorna
för att som det var tänkt 
sälja den på min garage-loppis
visar det sig bli en huvudattraktion i huset
 
dessutom är det huggsexa om platsen
avundsjukt o trånande tjatar man till sig liggplatsen
o lämnar ovilligt tillbaka den sedan
 
 
 
 
 
idag på kvällskvisten var vi till det Hägglidska huset
tittade till det en sista gång
klippte gräsmattan o sa Hejdå o Tack till det 
det har varit ett trevligt hem att bo i 
o fyllde sin funktion mer än väl under 7 år
nu lämnar vi över det med värme i hjärtat till de nya ägarna på fredag
 
det jag kommer att sakna är mitt sprillans nya Växt-hus
o den härliga Hallonhäcken med gammeldags trädgårdshallon
 
men det är ju inget som inte går att fixa även på Klacken
även om det inte känns som prio ett just nu
 
i övrigt går det bra med Traderandet
förutom en fadäs idag
 
när jag skulle packa en Lisa Larsson ljuslykta
råkade jag slå ur en flisa ur den
o stackars köparen grät så jag nästan hörde det ända hit
för hon har letat sig fördärvad efter just denna lykta
 
lagen om allting jävlighet
för jag slog in fyra paket idag
o gör sönder precis denna som var så efterlängtad o saknad
 
nu gör jag kväller o summerar dagen
ger den MVG då den varit näst intill perfekt
trots en liten fadäs o en sjuk liten Junior
 
Tack för ännu en unik dag //  Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :