godnatt gott folk..

dagen har varit god o som vanligt unik..
kroppen o jag har slutit fred vilket uppskattas mycket av mig..
ansiktsmärtan har varit hanterbar
o MS-tröttheten inte alls så påträngande som igår
 
solen har värmt oss hela dagen
o jag har inte varit inomhus många minuter
 
förmiddagen tillbringade jag hos grannen
fikandes på altanen o med massor av viktigt "prat"
 
appropå altanen
vi har suttit på vår o njutit ända fram till kl 22 nu ikväll
men då tjatade myggen in oss med sin närgångenhet..
 
nu väntar nattvilan o helandet av kropp o själ..
för i morgon väntar "stora saker" o lite annat skoj
 
vi skall åka till Avesta o göra "affärer"
dessutom handla lite plantor på hemvägen
o lite gottis till skafferiet som gapar tomt på sådant
 
 dessutom vi väntar fin-besök till helgen
 
äldste sonen med farmors gobit Benjamin
har aviserat sin ankomst
 
dessutom har ju jag min Loppis 
som har öppet några timmar varje helg
o det brukar ju gå åt nån kopp kaffe då
så en godbit till det tackar man ju inte heller nej till
 
det mesta som fattas till skafferiet 
finns dock att köpa på "kiosken" här i byn
 
men de där stor inköpen
passar man på att göra när man ändå är till stan
 
det är ett mycket trivsamt liv vi har här i Stjärnsund
men det kräver lite annan planering än vanligt
som matinköpen, bensin påfyllning, med mera
o man måste alltid se till att logistiken funkar
 
men förmånen att få bo här uppväger allt annat
o vi kunde inte gjort ett bättre val
 
 
tack o godnatt // Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :