utförsäljning

så var det dags igen då
flyttkartongerna står på rad fullpackade i grejer
var ju bara två månader sedan jag packade upp allt
 
vi har sålt våra Billy-hyllor
o "jistanes" va saker o böcker den svalde
 
har packat ner femton banankartonger böcker igen då
ändå gav jag bort sex fulla kartonger när vi flyttade
samt massor av pryttel o pinaler
 
men nu gapar den tom o fin
o bara väntar på att hämtas
 
jag har "nasat" sedan vi flyttade in i huset
sålt på Blocket, Tradera o har Loppis varje helg
allt "sitter löst" i huset nu
 
 
 
här skall det förnyas i hemmet med inredning o möbler
men först skall det fräschas upp lite med nymålat på väggarna
o det får bli till hösten
om det inte är hösten som började idag vill säga
då busvädret utanför lämnar allt övrigt att önska
 
har redan fuskat lite i hallen
då jag inte stod ut med bårderna på de målade väggarna där
 
här skall det målas om sedan så väggarna blir fräscha igen
har köpt färg, roller, spackel, maskeringstejp redan
för att vara redo då dagen är kommen
 
sovrummet däremot känns inte lika angeläget längre
det blev helt OK när allt kommit på plats
så det är lågprioriterat just nu o blir nog det
som kommer att göras om sist 
 
kul skall det bli hur som helst
o det som står på tur är en halvdag på IKEA
där det skall inhandlas en garderob till sovrummet
där Billyhyllorna stått o tagit plats
 
nån kulen regnig dag lär det väl dyka upp
under våra 5½ veckors semster som ligger framför oss
 
det är bara det att alla andra förmodligen tänkt detsamma
så vi får som vanligt trängas o köa 
så jag hoppas kunna övertala mannen min om att åka den
absolut varmaste finaste sommardagen på hela året
så vi får ha varuhuset för oss själva
medan alla andra ligger på stranden o steker sig
 
Tack för ytterligare ett par dagar att lägga till livet // Irene
 
 
 

Kommentarer :

#1: maud

hahaha jisses gissa vad jag nu gjort :)

skriven
#2: Lisa

Härligt med lite nytt Irene...jag har gjort mig av med det mesta...nya färger, livligare än svart och vitt :) trodde aldrig att jag skulle stå ut med gult, men det visar sig att jag gillar den randiga tapeten i gult o vitt riktigt bra. Det är alltid bra att bo n sig innan man börjar. Kram

skriven
#3: maud

Är detta något för dig ?

http://affys.se/2013/june/vinn-en-modellfotografering-for-2.html



skriven

Kommentera inlägget här :