uppfriskande regn

idag kom det
det livgivande regnet
jag riktigt ser hur det torra gräset reser sig igen
o sträcker sina spinkiga strån mot himlen
 
så kanske vi får en grön gräsmatta igen då
just nu ser den mest ut som en savann
 
dagens status då
 
fick sommarens kraftigaste migränanfall inatt
värmen tog till slut över min kropp
o utlöste ett rikigt världskrig i skallen
 
sov till halv tio
o vaknade till underbart mulet väder o ynka 21 grader ute
vilken lisa för min kropp o själ
äntligen en dags respit från den stekande solen
som triggar min parasit MS så ini norden
 
efter frukost o lite "plock ihop"
var det lekdags för vovvarna
så nu sitter jag här o slickar såren
efter dagens bollekande
så kan det gå när man är seg o sakta
men tror att man är i sina forna dagars glans
'inte fasiken hann jag undan med fingrarna
 
min örsnibb är ff inflamerad
men det är lika där
det går åt rätt håll
 
 
i övrigt så har Stefan målat burspråket
vitt o fräscht på morgonen
rastat hundar
o nu är han o röjer lite tillsammans med grannen J-I
dom två har ungefär samma tålamod
när det gäller saker o ting som inte sker på en gång
eller med deras sätt att se det
det skulle varit gjort "helst igår" =)
 
jag sitter ute 
njuter av det stilla sommarregnet
har ätit lunch o känner att nu återvänder kraften
vilket jag kommer att behöva om den här väderprognosen håller i sig
 
men idag är idag
o det kommer att bli en bra dag 
så hjärtat tickar glatt o munnen sjunger
visserligen falsk o atonalt...
men det är ju glädjen som räknas
o av den finns det massor i Irene
så jag nynnar vidare på Ted Gärdestads
 
Vilken härlig Dag !!
 
 
 
 
tack för livet o dagen  // Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :