söt o oemotståndlig

ganska dåligt med sömnen inatt
"grannen" drog timmerstockar 
så huset skakade
 
 
o med två varma "ligga nära" hundar i sängen
uteblev sömnen nästan helt
 
 
men tre timmar skrapade jag ihop i alla fall
 
effektiv har jag trots det varit
dammtorkat hela huset
pysslat om blommorna
lagat attans goda köttärsbiffar
o haft lilla "boa" öppen som vanligt
en riktigt bra dag tycker jag
 
men mannen min muttrar purket
säger att jag är retligt, sur o murken
 
själv tycker jag att jag är söt o oemotståndlig
som en chokladpralin
 
så olika vi kan uppfatta saker o ting
 
tur att jag kan slå dövörat till
 
han får väl gå där då o tycka vad han vill
jag vet ju "rätta svaret" jag 
o inte fasen är det mig det är "fel" på =)
 
tror tamejtusan att han varit ledig för länge nu
o inte riktigt vet vad han skall "hitta på"
 
o då blir jag skott-tavlan för hans frustration
vilket jag skiter fullständigt i
eftersom det "tar" bäst
 
sen när jag kom in från "garage-loppisen"
hade han möblerat om i hela huset
det kanske inte uppskattades till hundra av mig...
milt sagt
 
så nu är det väl lite trög-pratat i "Elvan"
men inget som inte går över 
då jag har världens sämsta minne
o snart har glömt bort att jag är "sur"
vilket jag egentligen inte är längre 
men lite till kan han få vänta innan
jag bjuder på ett leende o "snälla rösten" igen..hehe
 
men det där med inredningen i huset
vill jag väldigt gärna vara delaktig i
eftersom vi "tycker" väldigt olika om bagateller 
som hur högt eller lågt en tavla
skall placeras på väggen
 
behöver jag säga att de sitter 10 cm lägre nu
 
o lugnet hägrar återigen på "Elvan"
jag har insett att "så farligt var det väl ändå inte"
tänk till o lugnat ner mina sömbrist nerver
pratat lite med mig själv o kommit fram till
så jädrans trevlig är inte jag alltid heller..
 
så vi kompletterar varandra rätt bra
mannen o jag...
 
det var dagens status
 
tack för ännu en händelserik dag
att lägga till minnesbanken
 
// Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :