mycket vatten

har runnit under broarna under dessa dagar
 
fredagen var en sorgens dag
då äldste sonen tog bort sin härliga hund Hubert
deras vapendragare o vän sedan nästan 8 år
 
 
lördagen var min vilodag eftersom jag hade bränt allt krut denna vecka
jag vilade mest till Skid-SM o Vinterstudion
vilket jag så gärna gör eftersom det är en favorit, Vinterstudion alltså
 
söndagen inledde jag som Drama-queen
och tuppade av när jag klev ur sängen
lyckades skada två framtänder
vilket inte alls var med i planeringen o ekonomin just nu
eftersom vi ju precis står i startgroparna att köpa ett nytt hus
 
 
och därför pengarna kommer att behövas till så mycket annat
än just avsvimmade-trasiga-tänder
 
vi flyttar till Stjärnsund i vår 
närmare bestämt from 1 april börjar flyttlassen rulla
till detta vackra hus..
för första gången i mitt liv flyttar jag till en enplansvilla
nåt jag eftersträvat hela livet
 
dessutom nästan alldeles nybyggt !!
 
 
 
min dator har krånglat .
 
sen krånglade den igen
men vi löste även det datorn o jag
 
väntade hem yngste sonen till torsdagen
men av det blev det inget
han måste avboka sitt tandläkarbesök i Falun
pga en viktig föreläsning på Högskolan i Karlskrona
sånt är viktigare än en undersökning på opererade käken
 
 
äntligen trivs hundarna igen
då vi fått mildare väder
vi är ute så mycket vi bara kan
o ändå verkar det inte räcka till
 
det skall lekas hela tiden, både ute o inne
 
massor av överskottsenergi har lagrats
under de här fryskalla dagarna vi haft
 
synd att den inte lagrats på mig också
som tagit massor av stryk
av den här ovissheten o budandet vid husköpet
jag är slånkig o darrig i kroppen
o får ingen fart på den hur jag än beter mig
 
måste kanske avbryta mitt 28:dagars projekt
som jag är del av o möjligen inte orkar med 
nu när allt ställts på ända under några oroliga dagar
 
jag tar en dag i sänder
ser hur långt jag orkar
är på dag 19 nu så jag skulle gärna orka ända fram
 
men lyssnar på kropppen
o låter den bestämma
 
därvid har jag inget annat val
 
Tack för idag // Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Kim

Ooh Hubert som var så fin och snäll :( Kul att det blir av med flytten i alla fall :) Hoppas du piggnar på dig nu när du får vila lite framför tv:n! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :