snart så

packar att par lådor varje dag nu
i morgon är det 60 dagar kvar tills flyttlasset går mot Stjärnsund

jag förundras över hur lugn jag känner mig
trots det stora omvälvande som väntar

galet nog har vi dubbelt så mycket möbler o saker mot vad som får plats i det nya huset
vi går ju ner en storlek vilket omöjliggör att allt kan flytta med
det är väl det enda bekymret jag har egentligen vad det gäller flytten

att inte tapeter har "min" färg eller att inte badrummen har just det kakel jag skulle valt
rör mig inte i ryggen
jag älskar det lilla huset som det är o som det står ...

men det är klart att jag planerar hur det skall få en Andersson-Ek prägel
nåt vi blivit smått professionella på efter att ha renoverat tre hus

att sen inte alla möblerna passar gör absolut ingenting heller
för många av dem är det ändå dags att ersätta
så hur man än ser på det här med att flytta o börja om
så överväger fördelarna mot nackdelarna
som naturligtvis också finns
men just nu blundrar jag för dem
tillåter mig att längta o se fram emot det nya outforskade ..
längtar till det lilla huset som skriker efter omvårdnad o kärlek
det har verkligen fångat min själ
väckt mina moderkänslor
därför har jag lovat det att ta hand om det
o ge det den uppmärksamhet det förtjänar
för det har stått övergivet o oälskat alldeles för länge nu


tack för idag // Irene

Kommentera inlägget här :