inspirerad av Gokväll

kör jag från o med idag en vegetarisk vecka
det blir Pasta med Hallumi ikväll
blir du nyfiken klicka in dig på länken här under o läs
alla ljuvliga recept
 
http://www.svt.se/gokvall/recept/
 
jag kanske skall förtydliga det lite
en laktovegatarisk blir det 
då jag kommer använda mjölkprodukter
som creme fraiche, keso, kesella, hallumi, mozarella
mjukost o evetuellt nån liten skiva hårdost
 
skall verkligen försöka sedan
att lägga in en helt vegetarisk dag i veckan
tror kroppen mår bra av det, eftersom det äts mycket kött/fisk
i den Anderssonska familjen
 
ibland måste man förgylla tillvaron med lite nytt i matväg
det skall jag testa nu ett tag
välja ut de rätter som går hem i huset 
för nu har det varit stiltje i fantasin nästan hela vintern
det har blivit kött i alla dess former o nästan veckans alla dagar
o mängder av de nya goda korvar som kommit
med hög % av kött i o starka goda smaker
 
får se hur länge mina ambitioner räcker
för känner jag Irene rätt tonar det snart ut
det där "nya" jag bestämt mig för
o rätt snart trampar jag i gamla vanda fotspår igen
 
men jag skall i alla fall ge det en chans
för mat är jag ju glad i
o allt nytt som smakar bra
brukar jag hålla fast vid..
så vi får hoppas det finns några guldkorn i recepten
som jag kan använda mig av sedan
på vår, vad det är tänkt i alla fall
helt vegetariska dag, varje vecka, i framtiden
 
bilden lånad från recepten i Gokväll
 
 
tack för idag // Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: th

Halloumi heter det.

Svar: ja det gör ju det ;) // kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :