kräft-fest

så blev det äntligen måndag
o inte vilken måndag som helst
utan sommaren var tillbaka
o jag var bjuden på kräft-fest på kvällen
 
det var varmt o skönt
till långt in på natten
det konstaterade jag när jag smög hem inatt från grannen
 
dit jag var bjuden på kräftor, paj o ett o annat glas gott vitt vin
vilken TREVLIG kväll det blev !! Tusen Tack !!
 
det var de kräftor jag varit med om att ta upp
när jag stod för rodden i dimman 
under den tidiga söndagsmorgonen
 
 
på måndagseftermiddagen var vi iväg o badade med vovvarna 
som fortfarande njuter av det ännu varma vattnet
 
 
det är så skönt att slippa ha tider att passa
inser nu hur uppbunden jag varit under sommaren
men min lilla garage-loppis
tur då att jag inte kände så när jag hade den öppen
 
idag tisdag är det om möjlligt ännu varmare o vackrare väder
sommaren har verkligen kommit i repris
 
men eftersom jag har skrapat ihop lite Tradera-varor från Loppisen
så pysslar jag med det idag
trots den värmande solen utomhus
har man bestämt sig så har man
 
jag lever verkligen gott
kan göra det som faller mig in
så skönt att bara rå sig själv
inte ha en massa måsten
eller saker som väntar på att göras
 
tankar massor av energi sådana här dar
njuter av att leva
dricker 10:e kaffet vilken sabla tid jag vill
 
pratar bort hur många långa stunder med
förbipasserande människor utanför jag vill
 
undrar om man kan ha det bättre än så här
ja, jag kan det då inte
 
det här är en fullpoängare till boende o liv
 
avslutar med en fin bild på Casper
grannen tog igår när vi var o badade
den pryder också mitt skrivbord på datorn just nu
 
älskar den där lilla krabaten så det bubblar i själen
o är så tacksam över att vi fick honom
också det en fullpoängare
 
 
Tack för det // Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :