hjärtevärme idag

fick en inflyttningspresent idag
som tog andan ur mig helt o hållet
av min fina granne Eva P
 
 
En Klippan-filt vid namn Tango
den var som klippt o skuren till hemmet o mig
jag som så ofta tittat på dessa fina ull-plädar/filtar
o aldrig gjort mig riktigt råd
utan alltid kommit hem med nån trist acryl-filt
eftersom det ju naturligtvis var extra-pris på dem just nu
 
fick även Belgisk choklad som jag redan har tjuvsmakat av,
älskar den med marsipan i
o en flaska The King den kommer att sitta fint
nån varm o go grillkväll 
en sån där kväll som vi nog alla går o väntar på nu
 
vi får hoppas de kommer många sådana i sommar
vi behöver det i år,
riktigt många ljuvliga varma dagar o kvällar
 
för snart mycket snart är ju sommaren här
 
Tack för idag // Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :