frusen o blöt smider jag planer

det ösregnar ute och är 9,3 grader varmt
så jag gör det enda rätta
efter min blöta, ruggiga hund-promenad
 
jag tänder en värmande brasa i kakelugnen
 
 
jag brygger en kopp rykande hett kaffe 
av mitt födelsedags-kaffe som idag är Bönans special
det avsmakas hädiskt nog i en Zoegas kopp
och till min förtjusning är det riktigt Gott
 
startar datorn o drömmer mig bort
bland Bloggar, sol-resor, skid-resor, 
letar nån trevlig show med övernattning i Stor-stan
 
just nu lutar det åt After Dark på Hamburger Börs
 
med övernattning på Sergel Plaza
 
då ingår middag o showen på Börsen
 
 
o frukost på hotellet
 
kan riktigt känna doften av Hotellfrukosten
som är nåt av det mest njutningsfulla jag kan tänka mig
men först måste vi synka ihop oss..
"4 tjejer" alla med olika hinder, som barn, jobb, firma o MS
 
idag, är det skönt att göra "ingenting"
eller ingenting o ingenting
 
jag ha tagit åt mig att Tradera åt dottern
som rensat i graderoberna vilket innebär massor av kläder o skor
och det tar åtskilligt med timmar att fota, lägga ut,
packa o skicka o svara..få betalt..lämna omdömmen
 
men har man lovat så har man 
 
dessutom har jag ju rutin på det eftersom jag fixar
lokala Loppisens säljsida sedan många år 
 
idag gör jag ingenting och ändå gör jag massor
eftersom jag surfar runt bland shower,,fjällvärldens utbud,,
och fantastiska Bloggar..
 
att sitta still vid en dator och surfa runt random-vice
kan va oerhört givande,berikande
 
för ibland behöver kroppen lugn o ro
medan huve´t kräver lite stimuli
 
idag är en sån dag
 
 
harmoni, ljus o värme // Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :