Manlig shopping idag

Vi åkte till Kupolen Borlänge
med oss hade vi en inköpslista

Väl framme intog vi lunch
för att orka med att shoppa (trodde jag)

Allt som stod på listan
skulle inhandlas på Jula..
Presenning, silikon till gummilisterna i bilen,kupevärmare,fågelfrön o ny bänkbelysning till köket

Sagt o gjort och det tog ungefär tio minuter

När vi kommer ut från affären kollar gubben oroligt på mig och säger ..
jaha, det var det.. vill du gå o titta lite nu ??

Vaddå !! klart jag vill !! Hur ofta är vi på Kupolen ???

Då suckar han djupt
tar kassarna med det vi nyss köpt
går mot utgången säger ;
"jag går till bilen med det varorna
och tar en cigg i väntan på dig"

alltså har jag 8 minuter på mig att göra Kupolens tre våningsplan..!!!!

Behöver jag tillägga att vi slog nytt rekord idag

Till Kupolen t.o.r inkl. lunch på två timmar

o då var resvägen pga väglaget en timme o trettio minuter..

men den nya bänkbelysningen med LED lampor
var en riktig hit
den är jag jättenöjd med

med resten känner jag mig lika nöjd som Halloween spöket

som just ringde på dörren
och som eftersom jag inte hade nåt godis hemma

fick en förpackning Singoallakex
Jösses ni skulle sett hans min ..

Otacksamma unge !! (fniss)
skulle tro jag såg likadan ut

när gubben trodde att tiden för att röka en cigg...
alltså cirka 8 minuter
var vad jag önskade mig idag
för shopping på Kupolen

Ljus o värme // Irene

Kommentarer :

#1: Pia

Detta påminner mig om något väldigt bekant.....förutom att ciggen är en kopp kaffe istället! 😃

Svar: jadu Pia..de stackars männen vet inte vad de går miste om,
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :