hetsigt värre

Att pendla i humöret

lika snabbt som man vänder blad i en bok 

är min specialitet

jag kan gå från sprudlande glad

till osande förbannad i ett enda andetag

den här veckan är det stackars mannen

som råkar ut för mina humörsvängningar
han har ju semester o är hemma om dagarna

han har det inte lätt

idag hände det igen
trots att jag bestämt mig för
att inte reta mig på saker han gör i hemmet 
som i mitt tycke och enligt mig är helt fel

för på nåt sätt har jag mutat in hemmet
Tagit det till min domän
det har blivit min arbetsplats
o där gäller mina spelregler

Bara som att ställa tillbaka saker på sin givna plats..

det är ju en självklarhet

Som till exempel
när man plockar ur diskmaskinen

Fasiken också ...
som jag får leta sedan
och naturligtvis retar jag upp mig
det tar inte många sekunder innan jag
eldat upp mig ordentligt ..
och då kommer det .. Gnället !!

hör mig själv hur jag låter
hur rösten ändrat tonläge
o hur kroppshållningen blir stel o ryckig

Jag har förvandlats till en surkärring

klart jag inte gillar det
men håller ändå god min

för att visa hur viktigt jag tycket det är
med ordning o reda på min arbetsplats

Men eftersom jag har oerhört kort minne
har jag glömt innan jag har "gnällt" färdigt ..

vad jag egentligen var så upprörd över

så innan harangen är slut babblar jag glatt på som vanligt

stackars mannen står där o ser ut som ett frågetecken..
då han inte vet om jag är glad eller arg fortfarande..,

o så där håller det på..

jag tror nästan han tycker det är lugnare att vara på jobbet

än att försöka förstå sig på sin ambivalenta kvinna där hemma..

Ljus o värme från hetsiga Irene

Kommentarer :

#1: Jaja

Jag sitter här och små ler.Känner igen allt du skriver. Tur att våra kära förstår oss, att dom älskar oss trots våra brister och humör. Dom vet ju hur de är med oss liksom. Kram på dig vännen....

skriven
#2: Eva P

Klockrent!!! hi,hi

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :