nr 5 har sett dagens ljus

en helt vanligt surmulen torsdag-
ändå inte
en helt vanlig torsdag- som i sig är unik
för den kommer aldrig mer igen

en glädjens torsdag-är det
en livgivande torsdag-
för en liten kille kom till världen i morse
o till den lille killen är jag stolt farmor


det går liksom inte att beskriva stoltheten man känner
för tanken är så hissnande
att tack vare mig så finns den där lille krabaten nu

jag menar
att på grund av att jag gett liv till hans pappa
så får jag nu uppleva undret att se honom födas till världen

likaså att tänka att tack vare eller på grund av Stefan o mig
finns ytterligare 9 människor i livet
där vi var o en är den ena halvan till en numera stor flock

det är den tanken som är så svår att greppa
det är så enormt stort o mäktigt

jag kan bara säga att jag är en stolt farmor
som väntat länge på den här dagen

nu kom den
och det gör mig så ödmjuk o tacksam

för alldeles nära mig
kämpar en mamma för sitt liv just nu
en ojämn kamp där hon är förloraren

hon får aldrig skörda frukterna av sina barn

hon får inte chansen att känna stoltheten
jag upplevde i morse

livet gav henne inte en chans
hon förlorade kampen mot den förbannade cancern

insikten säger åt mig
att ta vara på tiden/dagen
lev livet fullt ut - här o nu

vad gör lite trötthet
över nattvaket som blev följden av ett glatt SMS inatt kl 2
"nu åker vi till BB,,jag hör av mig "

det gjorde den stolte nyblive pappan..
halv sex
o då fanns ytterligare ett barn
i vår numera stora brokiga 5 barn-barns familj

men mitt i glädjeruset
gör det ont--jävligt ont

eftersom jag vet att i en annan stor o brokig familj
kommer det vilken timme som helst att ske tvärtom

jag tänker mitt i glädjeruset att

livet ger o tar

och nån rättvisa i det - finns inte

ljus o värme // Irene









Kommentarer :

#1: Eva



Vilken go & fin liten kille!

Grattis till er alla!

Det finns ingenting som doftar så fantastiskt mysigt (sån där lukt som sätter sej som trygghet i magen) som små bebisar och hundvalpar!

Hoppas den här dagen får förbli en dag för födelse och nytt liv, bara. Varma tankar / Eva

skriven
#2: Pennelinas Ordbruk

Grattis!



Kramar <3<3<3<3

skriven
#3: Viktoria

Så otroligt tänkvärda ord <3

skriven

Kommentera inlägget här :