möten i livet

mötte min ex-man..
som var mitt livs FÖRSTA kärlek
 
han som fick mig..
hela mig o var först
 
HAN som jag gifte mig med
och som jag fått två helt fantastiska barn med
 
på namngivningen i Buskbo i söndags
 
har.. tror jag inte sett honom på 6-7 år
 
"tänker elaka tanken som " 
meeen Guuu" vad gammal du blivit"
 
vad jag då inte låter poppa fram i hjärnan är
att han förmodligen tänker precis detsamma om mig
 
känner mig trygg när jag ser att även han har en rondör
runt lilla magen..är lite gråhårig/tunnhårig o även han behöver brillor
 
eftersom jag lider av detsamma
ser inte ett skit utan brillorna
har en väl tilltagen rondör under bysten
( som jag jobbar stenhårt på att bli av med just nu)
 
och har även jag ålderns rynkor
livets fåror .. o ett o annat grått strå
 
tänker att..
tänk om jag vetat att vi 
"du o jag " 
skulle sitta här tillsammans
46 år senare tillsammans med dina fyra barn
varav endast två är mina ..
 
tillsammans med din söta unga ex-fru
och känna mig fullständigt nöjd och stolt med det
 
du har båda dina "fina" ex-fruar 
och dina fyra vackra barn på plats
 
 
och som jag är så stolt över
oavsett om de är mina eller bara dina
 
jag är där med mannen jag levat med sedan vi skildes
för över 30 år sedan
stolt..nöjd..tacksam..
 
elak eller nöjd med livet som jag är
tänker jag..
vilken tur jag har..
som drog vinstlotten
jag har ett gott liv med min något trötte man
jag har fyra (nåja..tre egna o ett bonus) fantastiska vuxna barn
 
om än jag inte fått ha hälsan
så har jag kärleken tilliten och tryggheten
 
du ser lite trött ut..lite sliten
men humorn har du kvar ..
det känns tryggt att veta
 
och jag hoppas du hittar allt det där som jag har..
för jag vill dig inget illa eller ont
 
för en gång var du mitt allt
 
och naturligtvis gjorde vi båda fel
annars hade vi fortfarande levat ihop
 
jag tänker vilken tur jag har
som fått leva "två liv"
 
det med dig och det med min nuvarande man
 
inte alla som hinner med det under sin livstid
 
 
ljus o värme // Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :