man skall inte ropa HEJ..

innan man är över ån
 
idag gjorde jag just det
mår ju så bra nu för tiden
och tackade den nya dagen i morse
för ännu en toppen morgon
 
så långt allt väl
 
lunchen kom o gick
solen sken varm o go..kanske för varm
 
för nu klockan halv fyra
golvades jag..först av illamåendet
sen anade jag blixt o dunder vid mitt vänstra öga
 
MIGRÄN på gång
 
jag som inte haft den minsta känning
på två månader nu
 
jaja..
ingen fara på taket
för fort som fasiken lite energipulver
och en Voltaren kapsel samt horisontalläge
skall nog döda den jäkeln
 
för vem har tid med sånt i detta ljuvliga väder
vet ju att värme o MS inte är nån vidare kombo
 
men jag har ju längtat så efter en regnfri dag
så det hade jag förträngt totalt
 
så med lite isvatten..en sval dusch o vila
så är jag strax på banan igen
 
jag mår ju så jädra bra nu förtiden
så den här lilla dippen bryr jag mig inte om
 
det är så skönt att ha energi som räcker en hel dag
att Tinnitusen är en porlande bäck
istället för som Niagarafallet
att minnet o talfunktionen funkar som det skall
att Fatiguen (MS-tröttheten) är som bortblåst
att yrseln hållit sig på behörigt avstånd
 
varför skulle jag då klaga över lite 
"värme-huvudvärk" 
 
jag hade ju kunnat sitta i skuggan
med hatt o parasoll
precis som gamla damer skall göra
eller åtminstone förståndiga vackra  mogna kvinnor borde
 
istället för att flytta ut stolen
i gassande sol..o sitta o babbla med Lisa
 
tack ..jäkla kropp..nu vet jag
du behöver inte påminna mig mer om det..
 
förresten så skiter jag blankt i vad du tycker..
det är jag som bestämmer
 
för så länge jag orkar o kan
kommer jag att var obstinat o ohörsam
på vad du än tycker o påminner mig om
 
ljus o värme // Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :