nu vet jag att jag gör rätt

som lever för dagen

inte planerar nåt eller förväntar mig nåt
tar dagen som den kommer
och hoppas att den blir bra

var och hälsade på min väninna idag
för två månader sedan var hon lyckligt gift
hade familj,villa, bil och sommarstuga

var lycklig och hade allt..trodde hon

hela hennes liv förändrades genom tre svekfulla ord

handlöst föll hon
utan att nån tog emot henne

hela hennes tillvaro rasade

nu bor hon på ett för henne okänt ställe
i en liten trevlig tvåa
traglar för att få ekonomin och livet att gå ihop

kämpar för att återfå tron på mänskligheten

utbytt..ratad o sviken
slickar hon såren

som visar sig vara svårläkta o infekterade

så ta inget för givet

eller nån för given

för denne nåns tankar kan du inte läsa
eller denne nåns handlingar kan du inte göra nåt åt

tre ynka ord
räcker för att rasera ett liv tillsammans

så lev för dagen..
ta inget ..absolut inget för givet

var tacksam över det du har
för ALLT ...
allt är bara till låns

inte bara kärleken

utan också själva livet




ljus o värme // Irene








Kommentarer :

#1: maud

ja nu gråter jag ...Igen..



Tack för besöket.



krram

skriven
#2: Pennelinas Ordbruk

Jag tar aldrig något för givet, utan aktar varje minut...



Ingen kan njuta som en hund ;-)



Kramar <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :