solen skiner förföriskt

så jag bara måste ta mig i kragen o ut en sväng
är något piggare o känner att jag måste
försöka återerövra mitt liv

gubben, hundarna o jag halkade iväg
ner till återvinningsstationen

en vända på 1850 m

har en app i iPhonen.. Endomondo
som visar och mäter sträckan jag avverkar
samt tar tiden..
jättekul ..faktiskt !!





för säkerhets skull tog jag sparken till hjälp
för det är rejält isigt och halt ute just nu

som vanligt var plast-kontainern knökfull
4:e gången i rad nu det händer mig
men envis som jag är lyckades jag "knöa"
in allt mitt ..
men det var många för mig som gett upp
och ställt sina kassar utanför kontainern
vilket ser skräpigt o trist ut

fåglarna är kvicka att sprida ut
attiraljerna så hela OK-parkeringen var full av
det som borde legat i kontainern

så skärpning där Långshytte-bor
tycker att vi alla skall bidra till byns trivsel

då är inte en sunkig/stökig återvinningsstation
det man vill se mitt i centrum

väl hemma igen..fanns lite energi kvar
i den här skraltiga kroppen jag är ägare till

så nu sprider sig doften av en
himmelskt krämig god hallon/jordgubbspaj i huset




färdigt resultat


nu väntar skön och välbehövlig eftermiddagsvila

en nöjd och skön känsla har infunnit sig i kroppen
jag hoppas på att kunna hålla i den både länge o väl

för nu har det varit motvind alldeles för länge

ljus o värme // Irene







Kommentarer :

#1: Lisa

Det kommer alltid bättre dagar Irene...ljusare och varmare dagar med så mycket positivt att vi förtränger det dåliga...glömmer för en stund och orkar gå vidare...för mitt i allt elände så har vi det så bra och så mycket att glädjas åt...du ska snart bli farmor och jag mormor igen...just nu gläds jag åt kärleken som åter kommit in i mitt liv..den underbara härliga kärleken...och att våren är på ingång...och att jag får finnas...kramar.

skriven
#2: Camilla

Imorgon kommer jag å ger dig en styrkekram...

skriven
#3: Pennelinas Ordbruk

Ljusare tider i sikte...



Kramar från mig <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :