mitt mantra...

igår såg det ut så här vid frukostbordet
 
idag ser det ut såhär..
alltså ingen irritation eller väntan
vid frukosten mer..
så lyckan är total på Häggliden för tillfället
 
så här härligt kommer vi att ha det ett tag framöver
en varsin tidning vid frukostbordet
kan göra underverk för förhållandet =)
 
måste trots att jag verkligen tycker om nätbilagorna säga
att det är en speciell känsla att bläddra i en purfärsk
trycksvärta doftande papperstidning
 
 
dessutom eldar vi ju i kakelugnen varje dag
till det behöver vi "tändpapper"
o då är gårdagens tidning mycket åtråvärd
 
det mesta i det Hägglidska hemmet doftar harmoni o lugn
för tillfället
vi hoppas naturligtvis att det skall fortsätta så även över 
den kommande nyårsnatten
Adaptil-halsbandet verkar göra nytta
men hur mycket
kommer det stora elddopet "tolvslaget" att visa
 
fyrverkerier i all ära
men för mig får man gärna bannlysa alla former
av smällare raketer o bomber
 
livet känns väldigt harmoniskt o smärtfritt för tillfället
o jag njuter tacksamt av det varje dag
 
för vis av plötsliga motgångar
oförväntade sorger
besvikelser o annat "oknytt"
 
vet jag att hur jag än beter mig
så kommer det sådana dagar även 2013
 
tror inte det spelar speciellt stor roll
att jag har som mantra 
"låt 2013 bli ett glädjens år"
men försöka duger
o tron lär ju kunna förflytta berg
 
så det skadar inte att försöka
mota bort allt svart o styggt
 
så jag fortsätter gå i ljuset
trygg o viss om att hur det än blir
så reser jag mig när jag fallit
 
borstar av mig o går vidare..
 
för trots att man redan från början vet
att den enda väg vi kan välja
är den som leder mot döden
så måste man ju välja att leva livet fullt ut
under den utmätta tiden vi har i jordelivet
 
Gott slut till er alla o med en önskan om att 
det nya året blir ett av det bästa i ert liv....
 
ljus o värme // Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :