gjort som indianerna...

ibland löser sig saker av sig självt

några av mina "motgångar" jag haft de senaste dagarna
är nu glömda o begravda

eller så fungerar Salvian även på sånt..

kristallkronan jag inte fick att lysa efter rengöringen
var det inga större problem med
bara man satte i hela glödlampor så behagade den lysa
fint o glittrigt igen..
jaja ..man kan inte tänka på allt

men efter att ha lugnat ner de utanpåliggande nerverna
så kom tanken på att trots att det sitter tre glödlampor
i kronan så kan ju faktiskt alla gått sönder..

o så enkelt var det..

gamla vita älskade duken som missfärgats
har legat i Remol inatt o lyser nu vit o fin igen på tvättlinan
inte heller det så förödande bara man tagit ett djupt andetag
räknat till tio o tänkt till lite..

det är ju därför jag har Remol hemma..

"dödsmärkningen" i taket efter Geting-slakten
har försiktigt tvättats bort med ljummet vatten o en Tops
så nu hoppas jag det inte blir något återstående men
som jag måste förklara för min pedantiske gubbe

allt annat "oknytt" som hänt
och den negativa obehagskänslan jag haft här hemma
har jag gjort allt jag kan för att rensa bort idag



huset doftar Salvia o skiner nystädat o välkomnande

jag har renat hela huset
allt efter min förmåga o kunskap

här vilar nu ett lugn
o jag förväntar mig att "oturen" försvinner ett tag



indianerna var /är ett klokt släkte
vet hur moder jord fungerar
var/är duktiga shamaner som vet
hur vi skall driva bort negativa energier

det tror jag bergfast på

och det man tror på..
mår man oftast bra av

så just nu mår jag bra..

ljus o värme // Irene







Kommentarer :

#1: Pennelina

Skönt!



Själv ska jag ta en paus och vila lite...



Kramar <3<3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :