ödet ville annat...

egentligen hade jag tänk skriva om helt andra saker
den här så sorgsna veckan än vad som blev resultatet

ibland vill ödet annat

men nu är det dags att ta tag i livet igen
blicka framåt..
börja planera..
ta fram leendet o livsglädjen igen



sorgen saknaden efter Jack finns naturligtvis kvar i hjärtat
men jag tänker inte låta den förmörka mina dagar o mitt liv

medan jag väntade på att veterinären skulle ringa upp mig
i måndags för konsultation ang. Jacks status
passade jag på att fota lite hemma
ni vet sådana där små saker
som ger glädje eller bara är bra för själen..

eftersom jag redan då förstod vad som komma skulle

jag har fått ett fint hjärta av Camilla med en fin devis
det hade hon köpt till mig
vid ett annat tillfälle när jag hade en svår "dip"

men som jag fick nu när jag fyllde år

älskar det o har det som min lilla pryttel-gömma
där ligger alla småsaker jag är rädd om o tycker om


eftersom jag vet att tanken bakom det
var att göra mig glad
betyder det extra mycket

den vita bukett jag fick av dottern efter hemkomsten från Barcelona
där det medföljde en ask prima handgjorda små delikatess chokladbitar
har verkligen varit en fröjd för både ögat o munnen

fick den som tack för en rolig o trevlig vecka..sånt värmer

jag fick låna en bok av yngste sonen
sist vi var o hälsade på dem


den kan jag glömma mig bort i nu
när tankarna blir för påträngande o jobbiga



jag har ju läst föregångarna
Snabba Cash och Inte fucka upp

den här är väl en resume av dem o ett avslut på storyn
tror jag

att läsa är ett bra sätt att få tid att gå fort
att drömma sig bort o att glömma vardagens bekymmer

sen är ju jag liksom 100-tusentals svenskar
fast i Word-feud träsket
också det en kul avkoppling o man får använda hjärnan
till annat än att gå omkring o tänka sorgsna tankar



så bara genom att stanna upp lite
se mig omkring här hemma
hittade jag massor av små ting som kan förgylla tillvaron

det gäller bara att hitta de små guldkornen

bara en sån sak som..
jag gillar egentligen inte alls torkade blommor
men sparade ändå den här rosorna för de hade så
annorlunda färg..o tänk de är riktigt vackra
o pryder nu spiselhyllan på kakelugnen


nu får de ligga där o minna mig om
hur trevligt det var att fylla 60
trots att jag inte alls skulle fira det...



det var några av de saker jag hade tänkt skriva om den här veckan
inte alls
att älskade gammelhunden Jack flyttat till en annan dimension


men ödet ville annat



ljus o värme Irene


hope is the ability to hear the music of the future
faith is the courage to dance to it today

Kommentarer :

#1: Pennelina

Nej, och jag räknade inte med att maken skulle få endokardit igen...



Livet är brutalt ibland!



Kramar <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :