ljuva drömmar ....

möjligen har jag förbrukat hela veckans ENERGI idag
men redan på den härliga morgonpromenaden
kände jag att IDAG ... blir en bra dag

det blev det...massor har uträttats..
och jag känner mig glad o nöjd men trött..

insåg just att det inte gör så mycket för det är ju kort-vecka
helg redan på onsdag em..
eftersom det för de flesta är arbetstidsförkortning den dagen
och sedan är det helg på torsdag..
efter det kläm-fredag..och Sveriges-nationaldag på måndag

sådana veckor vill jag ha många fler av

om jag skall hinna med allt den här veckan
måste jag nog använda nästa veckas energi i morgon

det inkluderar en trevlig lunch med Loppis-Ywonne
på vår nya matställe "Abbes Restaurang"

en sväng till Stjärnsund..där jag har en skuld att betala på "kiosken"
och en ta mig en liten smygtitt på ett drömställe..
som gör mig lätt knäsvag

det finns annat än älskade mannen o min MS som har den effekten på mig..
det var nåt helt nytt för mig..fast det var en trevlig upptäckt

nu väntar en renbäddad säng och en skön natt sömn
där jag skall drömma goda drömmar

om barfota sommardagar..myggfria ljusa nätter
massor av glada dagar i ledighetens tecken...

appropå nybäddad säng..det tog sin tid att överhuvudtaget
få bädda idag då "lilleman" bokat plats
och matte inte hade hjärta att störa..
han får ju egentligen inte alls vara där
men vem kan motstå..inte jag i alla fall



ljus o värme // Irene














Kommentarer :

#1: Pennelina

Ibland kan man inte motstå frestelsen att vända ut och in på sig själv, på bekostnad av morgondagen ;-)



Jag har också en säng-marodör :-D ha ha... en jämthundskorsning som bara äääälskar att dra sig på morgonen. Tror att han tagit efter husse ;-) ha ha



Kramar från mig <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :