värmen suger musten ur en

jag har suttit i skuggan under äppelträdet hela dagen o läst
vilken outsägbar lyx

gubben stod för lunchen idag
på vår nya restaurang visserligen .. men ändå

att ha semester förpliktar och det gäller att ta vara på dagarna

dock smög jag upp före älsklingen min i morse
och strök tvåveckors-tvätten...lite fusk får man stå ut med
avskyr ju att stryka..men mår desto bättre när det väl är gjort

nu väntar vi på regnet..vi vill ju göra klart i lillemans hall
som väntar på tapetseringen innan den är färdig..
fixade tapetbord idag..
så nu finns det ingen återvändo..

väntar gör vi också på fjärde barn-barnet
som precis talat om "att nu vill jag ut"..så spännande

telefon..bredbands-TV o Internet
håller vi sakta på att vänja oss av med
eftersom det krånglat nu sedan 5 april..Telia i all sin glans
men det här problemet verkar stå utanför deras kompetens

i morgon väntar vi hem en tredje tekniker..
vårt fjärde modem
och ännu en felsökning..
vilken i ordningen vet jag inte längre

vad inte nån av mina grannar vet
är att jag surfar på deras oskyddade nätverk
när de är uppkopplade

jag sitter här i mitt kök och smyger mig ut lite då o då
och skyndar mig göra det jag tänkt mig
så fort de är uppkopplade..

mycket skall man vara med om
inte trodde jag att vid snart sexti
jag skulle "snatta" datatrafik av grannanrna
och dessutom inte skämmas ett dugg heller..(nåja)
som den förhärdade brottsling jag blivit
pga Telias misslyckande att koppla upp oss..







Kommentera inlägget här :