packar o planerar flytten ....

försöker suga ut det bästa ur de sista semsterdagarna
idag tog vi en härlig MC tur på eftermiddagen
runt i våra vackra byar..
start i hembyn Långshyttan-mot Bispberg-Säter-Vikmanshyttan-Hedemora
(med fikastopp hos svägerskan)
-sen mot Garpenberg-o vackra Stjärnsund- för att sedan motvilligt åka mot
Långshyttan igen via Svinö o Dala Husby..
en helt fantastisk lagom liten utflykt..

ni vet en sån där som förgyller dagen
och som man minns med ett leende

väl hemma igen blev det kotletter ugnsbakad potatis cole slaw
o isvatten till kvällsvard

en perfekt avslutning på en perfekt dag

surfade lite och nu är jag där igen
jag är KÄR ..totalförälskad..golvad

som vanligt är det i ett hus/frtidshus
naturligtvis i Stjärnsund och alldeles vid vattnet
precis som jag vill ha det

bara priset som gör mig lite oroligt
startpris på 1,5 mille och budgivning

jag tippar troget på Lotto
och idag när jag var och förlängde mina rader
hade jag vunnit 32 kr på Jokern
inte sjutton kan man köpa nåt hus för det
det räcker inte ens till handpenningen

kanske kan jag komma över gubben bankkort
om jag är riktigt listig smart o utnyttjar min kvinnlighet

har faktiskt köpt slingblondering idag
borde snabbt som ögat slänga i det i håret

ta fram finaste blåsan..bara vara snäll i flera dagar
bjuda på alla hans favorit rätter..fjäska mig alldeles platt

undrar om han genomskådar det efter över 30 år tillsammans
eller köper det med hull o hår..för att sedan snuva mig på konfekten
och som vanligt prata omkull mig ..
varför man INTE skall..INTE kan..etc..ja ni förstår

sitter här i mörkret nu o smider planer
nåt måste väl funka även på honom

fast jag vet inte om jag kan komma på nåt nytt knep
har nog genom åren testat o utnyttjat
det mesta som finns att tillgå på den fronten

kanske borde jag bara säga som det är

"hörru..Stefan jag har gått å förälskat mig..
men det finns hopp..att du kan göra nåt åt det..
men du måste vara villig att satsa på det "

ja..så får det bli..

i morgon skall vi åka till Karl Larssons Sundborn
det var många år sedan vi var dit nu
vi åker MC naturligtvis..vi skall äta ute..
stanna o dricka kaffe på termos..
bara njuta av att vara..ha en bra dag helt enkelt

sen tar jag till orda och avslöjar min nya kärlek
det får bära eller brista..
fega flickor får inte kyssa några vackra pojkar
eller bo i vackra Stjärnsund..












Kommentarer :

#1: Pennelina

:-D



Kramar från mig <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :