gårdagen var en höjdare



den började redan kl 7.45 då vi åkte hemifrån
mot storstaden och äventyret...

dagen tillbringades med två glada damer
vilka liksom jag tycker om att shoppa, äta gott och "roa mig"



vi frossade runt inne på Dea & Axelssons
nåt som är ett måste när man besöker Stockholm



och jag lyckades trots min försiktighet (läs snålhet =)
hitta och köpa den dyraste varan på underbara JOY
men jag blev blixtförälskad..
och då har Irene en egenhet ..
glömmer både tid o rum och hjärnan triggar igång..
vill ha, vill ha ..köp köp !!


jag som inte ens skulle handla nåt överhuvudtaget
men hade ångrat mig till död-dagar om jag inte blivit ägare
till denna underbara kofta.. (älskar !!)

vi åt en härlig Kina-lunch på Kungshallen

sen lyxade vi till oss o tog taxi till China-teatern
och musicalen Leva Livet
fotografering var förbjudet =( men jag tog ändå en bild
när förställningen precis var slut
musicalen var en av de bättre jag sett
GÅ OCH SE DEN !!
om ni har möjlighet
proffsig, välspelad, skojig, allvarlig och alldeles underbar

det var tre nöjda damer som gick ut från teatern
till den väntande taxin..ja ni läste rätt
vi hade beställt samma Taxi-bil att skjutsa oss till bilen i Solna
där den stod parkerad..en riktigt lyx-dag med andra ord
ingen "tuben" här inte..näe fint skall det vara
när tanterna från Långsta är ute på roligheter

eller om sanningen skall fram
jag var "trött"..Ywonne hade lite andnöd o Carina hade ont i fötterna
så Taxi var nog det enda alternativet
i det här läget...

taxi killen blev vår "vän" och nu har vi ett
"privat" nummer till honom utifall
vi behöver hans tjänster nästa gång vi besöker
storstan..
så kan det gå när tre Dalkullor släpps ut på äventyrligheter







Kommentarer :

#1: Eva P

Det är sådant där som man lever lääänge på!

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :