duschar,petar öron,näsa o naglar

putsar glasögon och bakar snabbt ihop ett sesambröd
packar ner kamera,mobil och biljetter i handväskan
tar fram "fin-kläder och lugnar sedan ner mig

det blir tidig kväll
jag skall upp i ottan för att åka till vår huvudstad
är bjuden på Leva Livet på China teatern i morgon em

vi är tre trallande jäntor som åker
och jag ser fram emot skratt,lite "nyheter"
en god trevlig lunch innan föreställningen

jag har i ett anfall av högmod
lovat att guida oss till parkeringen vid Råsunda/Solna
där jag har en "fri parkering" ordnad dagen till ära

sen tar vi "tuben" ner till centralen
och minglar vant runt på stan
innan vi måste leta oss till teatern...

som tur är finns det fortfarande taxi i Stockholm
nåt vi inte varit förärade i Långsta sedan mitten på nittio-talet
utifall vi inte lyckas ta oss till destinationen via apostlahästarna

lovar komma med mer info
både recensioner och annat skvaller

så håll ut..




Kommentarer :

#1: farmor

Önskar dig en riktigt go helg!! kram

skriven

Kommentera inlägget här :