9:e bilden..bilden av en släkting


9:e bilden:  En bild på någon i din släkt.

den här är mannen är lyckligt lottad han
som är släkt med släkten med mig



när jag var med i en släktforskargrupp för många år sedan
dök hans mamma upp på ett av släkträden
jag fattade inte alls att det var Jerrys mamma
utan av en tillfällighet uppdagades det

tävlingsfantast som jag är
råkade en gång frågan vara vad Jerry heter egentligen
det tog jag reda på..
och vann förstås biljetter till hans konsert

långt senare när jag råkade hitta det gamla papperet
med släktträdet och alla dess spretiga grenar
fick jag för mig att kolla..om det möjligen kunde vara så
och mycket riktigt..vi är släkt

visserligen långt ut och på en svag smal gren
men han kan ändå skryta med det om han skulle vilja

vilken tur han har den karln..



Kommentera inlägget här :