mammografi...aoutch !!

hösten är här
för nu är det morgondimma mest varje dag

jag tycker om den..men ändå inte
eftersom mannen min pendlar till jobbet
och måste köra genom den ..


liten resumé av dagen

Falu lasarett för mammografi
underskön utsikt från 10:e våningen

jag som inte alls tycker om att åka hiss
bet ihop o åkte både upp o ner de 10 våningarna
mest för att gå..inte var nåt alternativ..



undersökningen dock mindre bekväm
även om apparaten gjorts i rosa fin färg
så klämmer den lika förbannat lika hårt o ont i alla fall

tur det går fort och att personalen är proffsig
men nu är det gjort och väntan infinner sig
en till fyra veckor kan svaret ta..

så det är lika bra att försöka glömma tills det där bruna svars-kuvertet
dimper ner i postlådan

hann även med en liten snabbis till avd.38
för ett besök av gravida Jennie som ligger där
pga av så svåra kräkningar att hon har haft dropp i över två veckor
vi hade en trevlig liten pratstund
och jag tror det livade upp henne att få lite besök..

många roliga saker väntar närmaste tiden
så väntan på svaret kommer att fort
mer om det kommer så småningom

enda riktiga orosmolnet just nu här hemma
är vår trötte gammelhund



tom lille Junior passar honom
ligger gärna nära..vaktar..är allmänt orolig
och verkar tom deppig
han förstår att nåt är galet men vet inte
hur han skall hantera det

hur skall den lilla krabaten veta
när inte ens vi vet

nu tar vi dock tre dagars semester
och hoppas vi vet bättre när vi kommer hem..











Kommentarer :

#1: Pennelina

Livet är lite omtumlande... på gott och ont!



Kramar från mig <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :