det är tufft just nu

inte ens symaskinen tål mig just nu
och den har jag mig veterligt inte retat på nåt sätt



snodde ihop ett par spetsgardiner av en stuv

putsade fönstret o satte upp dem

snyggt !!

men va ***

såg till min fasa att de haltar !!
nånstans på vägen har nåt gått snett

jag försöker hela tiden kravla mig upp
men lika ofta knuffas jag ner igen... o igen
eller så är jag bara lättknuffad just nu

nu är det telefonen som jäklas

nån rackare har fått för sig att terrorisera mig med
upplästa SMS..via telefon

idag har jag fått 20:talet påringningar
de första SMS:en var lätt obscena

de sista tio..inehöll bara ett ord ?? Puss !!
och mobiltelefonen de kommer ifrån
går INTE att spåra..naturligtvis..suck !!

gårdagen var inte heller nån höjdare
både Nilla o jag blev hemma från rehabträningen
pga sjukdom.. !!
nu är det visserligen därför vi går o tränar
alltså pga sjukdom..
eller för att få fart på våra MS stela kroppar..

men ibland blir sjukdomen en övermäktig
MS-migränen hade bestämt sig för en tvådagars

o så blev det..

lik förbannat vaknar jag tacksam över livet
över den nya dagen..
tackar vördsamt för att jag får var med

men förbannar också i samma stund
gammelhunden som fått för sig att även jag
skall gå upp 20 över 5 när husse lämnar bingen

inte undra på att man får migrän..

är lätt surmulen..svår att tas med, enligt vissa
men här böjs inga nackar
eller bjuds på några kompromisser..

för jag forstätter hävda obstinat och ihärdigt
att "mitt fel är det då inte" !!

det är "livet" som har bestämt sig för att var jäkligt mot mig just nu
"så det så"


ljus o värme // Irene











Kommentarer :

#1: Sofie

Kom ner me Jacken så får han vara här ett tag me oss ;-) Kram

skriven
#2: mamma svarar

tror nästan att ni kan få honom..han är nog lika trött på mig som jag på honom =) // kram hjärtat..hälsa familjen

skriven
#3: farmor

Låter smått otrevligt med SMS:en. Det låter tufft och tungt för dig. Själv har jag dragit mig undan ett bra tag, orkar inte med ngt alls av yttervärlden när det är tungt. Nu är jag här och tänker sätta fart igen...med en valp, ha ha =)

jag behöver tokerier och skratt i mitt liv, det är väl fasen om MS ska få bestämma spelreglerna, upp till kamp kära du, kram

skriven

Kommentera inlägget här :