igår var det nattsvart

idag är det skymning

alltså något bättre
gjort på kvinnors vis

när deppigheten..ledan.. eller "surkärringen" hittar ut

jag shoppade

eller om sanningen skall fram
var på Loppisen för lite uppdatering av säljsidan

där gjorde jag några fynd
tog med mig ett 30-tal snygga likadana trägalgar hem

så nu stoltserar garderoberna snygga o prydliga

fyndade två NYA osthyvlar till Viktor
och själv hittade jag en ballongvisp och en ny slev

bara det lilla gjorde gott i kvinnohjärtat

att förnya lite..förändrar så mycket

visade stolt mannen .. hur fint det var i garderoberna
när han kom hem från jobbet..

han fattade ingenting..
vaddå..snyggt ??
"är ledsen men måste fråga vad som är snyggt"
säger skrället..

och jag var tillbaka på ruta ett igen

eller i mörkret och underjorden

men eftersom jag måste laga lite mat
och duscha efter att ha röjt runt i trädgården
i den härliga solen hela eftermiddagen

så kravlade jag mig upp igen..tänkte surt..
"mig sänker du inte"

fast egentligen har den stackars mannen
inte ett dugg med min dip att göra

men nån måste ju min sura själ ge skulden

för på mig är det då rakt inte något fel..



ljus o värme // Irene


Kommentarer :

#1: Pennelina

Kramar från mig <3<3<3

skriven
#2: Eva P

Om du visste hur mycket jag känner igen i mig själv när jag läser dina innersta känslor. Kan inte annat än små-le! KRAM

skriven
#3: Lilitha

Söta, underbara, fina Irene... Gör som jag...fixa ett "vårblot", å umgås med gudar å gudinnor. Otroligt givande och fantastiskt.



Hoppas att du mår bättre när du läser det här... Men ja, det är skönt att kunna skylla på någon/något ibland...haha.



Kraam

Lilitha

skriven
#4: farmor

Jag känner med dig..tröttheten tar ner humöret så lätt så lätt, kramar

skriven

Kommentera inlägget här :