en hjärtesak...

nu är vi där igen
ny bil eller inte...suck

den här gången vågar jag inte ens tänka
"vad kul.."

förra gången gubben fick för sig att det var dags
blev det ju inget av

jag låter honom hållas
läsa..titta och fundera

så behöver jag inte bli besviken om det inte
blir nåt den här gången heller

det lutar mest åt en diesel Volvo
men med min man vet man aldrig
han upphör aldrig att förvåna mig...




jag skulle gärna provköra den här vackra saken



en tuff bill för en tuff kvinna

jaja..nu är jag där igen
så lätt det är att glömma
och sätta igång och drömma..

jag får hålla mig till att samla på hjärtan
alla tycks ju göra det på facebook

därför går jag mot strömmen
och samlar på riktiga istället



det i silver är en gåva från barnbarnen
det klingar som ett buddistiskt klockspel
när man rör vid det..
därför går det inte att gå förbi det utan att vicka på det..

det röda fick jag av min goa gubbe igår
det är ett "träningshjärta"
man skall klämma ihop det för att
träna upp styrka och cirkulation i händer o armar

att han ens tänkte på mig och min svaga vänstersida
gjorde gott i mitt klappande hjärta

små små ting i vardagen
som gör stor skillnad

kärlek behöver inte visas med så STORA ord

ett leende.. en spontan kram.. lite omtanke..

eller ett litet mjukt rött hjärta




Kommentarer :

#1: Sofie

Kian!! Låt Stefan provköra :-) Kram

skriven
#2: farmor

En tuff bil tycker jag du ska ha!! Hur samlar man hjärtan på facebook? Gillar dina riktiga. Kanske finns det en bil med hjärtan på...kramis

skriven

Kommentera inlägget här :