enkelt..men med kärlek

jag förbereder mig för två dagar som gräsänka
vilar mig i form..
för lite skoj måste man väl hitta på
när tillfälle ges..

gubben skall till vackra Sigtuna och lösa livets gåta
tillsammans med Hofors övriga rektorer och skolchefen
eller det var väl 2011:s planering de skulla göra
hur som helst blir vi "ensamma hemma" hundarna o jag

det måste utnyttjas på bästa sätt
har redan planerat lite för i morgon kväll
och kom på att årets Glögg måste införskaffas

den med smak av saffran från Blossa som alla pratar så gott om
möjligen slinker det ner en flaska rött i korgen också
när jag ändå måste till stan för att handla

sen i ett anfall av högmod utlovade jag Tacopaj
men tror jag skall göra det lätt för mig
och skrämma upp en TexMex kyckling från frysen
och göra en god nyttig sallad till 

jag vill ju prata och umgås
inte stå vid vid spisen och laga mat

så enkelt får det bli..
men ändå med kärlek


idag har jag då äntligen fått mitt efterlängtade rumsbord
vi har ju varit utan sedan "lilleman" flyttade
och tog vårt gamla med sig

så nu är jag stolt ägare till ett Plain bord från MIO

här hemma börjar julen infinna sig
men i år kommer det att bli sparsmakat och avskalat

jag har alltid överpysslat när barnen bodde hemma
nu kan jag göra precis som jag själv känner för
då blir det vitt..sobert..och rent

enkelt..men med kärlek







Kommentarer :

#1: Anonym

Ja, du tycks inte ha några problem för att njuta av livet när du får tillfälle...härligt att se. Skönt att få vara lite för sig själv ibland...även om det blir tomt i sängen på natten. Men du har väl din hund....



Vilken vacker glöggflaska...den måste testas omgående!



Å, vad jag blir glad för din varma och underbara kommentar hos mig. Det är sånt som får mig att fortsätta att skriva. (Ler för mig själv)



Jag gillar din blogg jättemycke oxå....annars skulle jag ju inte kika in här lite då och då.



Ha nu en trevlig måndag...du underbara kvinna. Och hoppas att den varma chokladen värmde din själ.



Kraaaaam Lilitha

skriven

Kommentera inlägget här :