kärlek kan man inte få för mycket av...

jag avskyr verkligen att stryka
har hittat på allt annat utom att ta tag i det den här veckan
därför har högen växt
och det gör ju absolut inte saken bättre


jag köpte mig ett nytt "superbra" strykjärn med UltraGliss-yta
snyggt är det,dyrt var det
men det blev inte ett dugg roligare för det


då provade jag en annan idé
en ny "glad" strybräda

det hjälpte inte heller
kan jag härmed meddela...

har fått massor av den här veckan

"morsdags-blomma" av min skyddsling            


morsdags-pelargoner av min gubbe



skylten Kärlek av min dotter

nu återstår att avrunda veckan

det är fredag kväll husfriden har infunnit sig

sonen pladdrar glatt på övervåningen med sina kompisar
mannen sover redan i TV-soffan

själv skall jag avnjuta en liten bit Vienetta-glass

och fundera ytterligare en gång på
om alla dessa förbaskade kläder
verkligen behöver strykas...












Kommentarer :

#1: maud

ja njut av glassen //kram

skriven
#2: farmor

Nja hälften kan du säkert ta bort sen tar du en skiva glass/struket plagg/kram ywonne

skriven
#3: farmor

förresten...vilken kärleksfull familj du har!

skriven

Kommentera inlägget här :