attityd..kan va bra att ha

ibland händer det att man vaknar upp med ett ryck
nåt har stört din sömn och man väcks brutalt

lite så har mina två dagar denna vecka varit

gårdagen var ett tag ett enda kaos

dom stackars hundarna lämnades vind för våg
(nåja,husse kom väl hem vid vanlig tid)

jag for iväg med bilen med "varnande" dåligt med bensin lampa

körde nog kanske även lite för fort ibland..

men dagen avslutades med ett trevligt långt samtal
över en bit god mat,
tänk att en mätt mage kan göra sådant underverk...

den här dagen började med sprängande huvudvärk
förmodligen pga gårdagens dyningar

morgonpromenaden med hundarna gjorde gott

det kan man dock inte säga om min "skyddsling"
som förvandlats till en feldresserad rasande pittbull-terrier idag..


upptäckte att en sån bor det i mig också
ingen bra "kombo"..

tur man är van att handskas med hundar
med attitydproblem...

gammelhunden Jack är ju en sådan
och ibland tittar det fram ..
även om det börjar bli långt mellan gångerna nu..
sen han blev äldre
men terriern i honom finns där..

resten av min redan "förstörda" dag
skall jag ägna åt att göra lite "påskfint" inomhus

då jag redan fixat "utomhus" delen
nåt som bara jag i familjen uppskattar..


min "bättre hälft" tycker att mitt påskpyssel utomhus
borde läggas ner nu
när inget av barnen bor kvar hemma..

och skall sanningen fram så tycker jag det också
jag har bara så svårt att "lägga mig" i den diskussionen..

















Kommentarer :

#1: messan

Vad fint du pyntat i trädet inför påsken. Nu är det bara 2 dagar kvar att arbeta så underbart.

Det är min paroll också aldrig ångra något beslut.

Det bor nog en liten sån inne hos mig med ibland:)

Ha en fin dag!

Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :