missade chansen till ett uppfriskande gräl..

det har smugit sig in en katt bland hermelinerna

jag lånade ut ett paket kaffe till grannen

ni som följer min blogg vet att jag bara köper hem Zoegas Mezzo


det bar sig inte bättre än att tillbaka fick jag ett paket
Löfbergs Lilla Skånerost !!!


expediten i affären hade lurat i min godtrogne granne
att det var precis samma sak

eftersom jag inte var hemma när kaffepaketet återlämnades
och gubben vet hur kittslig jag är med just kaffet
skyndade han sig att hälla upp det och kasta förpackningen

inget smart drag..

jag har i två dagar klagat på att kaffet smakat konstigt
grälat lätt på gubben min och frågat om han inte längre
kan koka kaffe ??

han har mumlat nåt om att
...kanske jag lagt på för mycket...
...du inbillar dig ...

jag har kokat kaffe själv
bara för att ändå tycka att smaken var mysko..

råkade på grannen på förmiddagen
när jag var ut i trädgården för att plocka hallon
hon frågade försynt om det var OK med kaffet hon köpt tillbaka

jag kände mig som en fågelholk
såg nog ut som en sån också

vilket kaffe..undrade jag..tyst för mig själv ??
nu började jag ana oråd

fann mig och svarade..visst !!

snabbare än min egen skugga stod jag i dörren
svalde..räknade till 10..
sen kunde jag inte hålla inne med det längre

du..Stefan har vi fått tillbaka kaffepaketet vi lånade ut
frågade jag snällt med ett krystat leende på läpparna

perplex stod han mitt i rummet
tänkte ut blixtsnabbt vilka valmöjligheter han hade till svar

men för en gång skull läste han av mig och svarade lugnt ..
javisst...hurså ???

vaddå..väste jag
hoppades du att jag inte skulle märka det..då hade du fel !!

nu var jag gråtfärdig av sveket
Stigsbo-väninnan dyker upp..glad som vanligt

hon vill gärna ha kaffe
åker till och med ner och köper mjölk till det
jag serverar ...vi dricker...och jag avslöjar inte heller

förrädare som jag är
byter jag inte ens till Lasse Åbergs kaffemuggar
detta trots att jag nu vet att det inte är Zoegas jag serverar





nu har jag bränt alla min chanser
till ett uppfriskande gräl..

jag är ju inte ett vitten bättre själv..

kasta aldrig sten i glashus...

















Kommentarer :

#1: maud

hahahah nu kan jag bara skratta ....

jag har nu ibland börjat köpa löfbergs....så det smakade gott..ditt andra kaffe är gott det med ;)))

Men kärringe....ja kärringen vet ju inte vem det var som lånade men...vad då hur kan man vara så blind och korkad och tro att det är samma ?? var det en lite unge eller ?? inte ens priset är densamma !

Tack för kaffet och trevligt möte :)) kram maud

skriven
#2: farmor

lite drar jag på smilbandet..men inte för sveket, kramYw

skriven

Kommentera inlägget här :