20-års fest på Häggliden

här är det klackarna i taket
Viktor fyller 20 år
och har förfest här hemma



jag bjöd på plockmat
den var populär och försvann snabbt


ljudnivån är hög
skratten rungar
det är varmt och trivsamt



taxi Anderssson-Ek står beredd
för vidare färd mot Borlänges nattliv
klart vi ställer upp..med två bilar och allt..

tur har vi också för vi slipper hämtningen inatt
eftersom en av killarnas föräldrar har en sjumanna-bil

Viktor var uppe tidigt idag
han måste ju åka till Systemet
för att få visa leg och bli gratulerad av kassörskan

jag har som vanligt plockat hallon
men fick lov att ge mig efter en och en halv liter
då jag lyckats reta upp en geting
som såg till att jag retirerade hem fortare än kvickt.. AJ !!!

Stefan vilar sig i form de allra sista dagarna av sin semester
gör mest ingenting..det har han varit bäst på av oss alla
under vår fem veckor långa ledighet :)

det är en hat-trick dag idag
Viktor fyller 20-år
jag o dottern har namnsdag, Helena (vårt släktnamn)
min framlidne svärmor har namsdag, Elin

firandet fortsätter i morgon
männen i familjen har namnsdag
då är det Pär som firas..

fast av nån anledning tror jag inte att
Viktor vill fira med kaffe o tårta i morgon
men jag har haft fel förr...



idag är han sprudlande glad 20-åring i alla fall

Kommentarer :

#1: Anonym

Emmy har oxå namnsdag idag ;o) Ååååhhhh du måste komma ner å se mitt blocketfynd jag gjort idag :o) en kronbloms-soffa som Stefan målat vit nu som skall stå under fönstret i köket och det tyget jag köpte för 100 år sedan på Åhles i brunt räckte :o) Det kommer bli så snyggt!!! Får se om jag vågar på att försöka sätta fast tyget innan du kommer annars inväntar jag dig. Kram kram

skriven
#2: Sofie

Förrästen - glömde säga att Viktor ser såååå snygg ut i kort hår :O) å sina snygga glasögon!! Hoppas han får en superkul kväll så får jag komma med mer kläder sedan!

skriven
#3: Anonym

åh..förlåt mig Emmy..glömde bort dig i hastigheten lilla hjärtat, klart jag vet att du heter Helena du med..eftersom du ännu inte kan läsa så hoppas jag att din mamma inte skvallrar på mormor..fniss..skall hälsa Viktor att storasyster gett godkänt idag..jag hjälper dig mer än gärna med soffan om du inte vågar själv..vad nyfiken jag blev nu !! känns långt till onsdag !! kram mamsen

skriven
#4: farmor

Ser hel läckert ut!!

skriven

Kommentera inlägget här :