en händelserik gårdag...

trodde inte sömnen skulle infinna sig inatt
eftersom det var en turbulent eftermiddag på Häggliden igår...

skrev ju i mitt förra inlägg att jag var rastlös,
orolig och ville ha en förändring...
jag vet svaret på varför nu...

min "intuition o min känsla" är nåt jag burit med mig genom livet
nu var den där igen..pockade på och ville att jag skulle fatta..

det var yngste sonens oro jag kände

jag har ju saknat honom så otroligt
de sista veckorna och "hatat skolbussen"
för att den åker förbi här varje dag utan att släppa
av honom mera...

naturligtvis borde jag förstått..eller det gjorde jag nog
men har inte "låtsats om" det..
hoppades nog att det skulle "försvinna" av sig sjäv

jag har tom undvikit att ringa honom..
eftersom "känslan" funnits där..
intuition, synsk, clairvoyant, kalla det vad ni vill
föddes så här...

mobilen ringer..magkänslan..oron..finns där
sonen i andra änden..
mamma jag tänkte berätta....

nu satte jag mig ner..

han skall hoppa av utbildningen..den känns fel
han har ingen aning vad han skall göra
eller egentligen vill..
allt är bara "nattsvart"..

andra gången det händer nu..så nu är det på allvar.

mamma som jag är..supportar jag så gott jag kan
vi hade ett bra samtal
jag lovar hämta hem honom till helgen..

pappa däremot tog det hårt
han blev ledsen, orolig och nedstämd

det var "droppen" för hans del idag
han var nedstämd redan innan han kom hem

han hade fått p-böter i Gävle
trots att P-tillståndet låg i rutan på bilen
500kr som bortblåst...

men det värsta av allt var väl att han inte
sett fartkameran i tid, vid skolan..
det är "30-kilometers" gräns där..
ja ni fattar...

han sa tyst vid köksbordet...idag har allt gått åt helvete...

då kände jag stor empati och kärlek för honom..

"olyckor kommer i tre"..försökte jag med

tröstade med "att sen vänder det"..
han orkade inte riktigt ta det till sig...

jag är mera av fatalist
tänker att " it was ment to be"

"det ordnar sig alltid"

för mig är inte detta nån "Big Deal"

huvudsaken är att alla i familjen mår bra..
nåt viktigare finns inte..




Kommentarer :

#1: Mattias

Viktor kan få jobba åt oss om han vill,vi behöver lååånga grabbar men han får bygga på sig lite isåfall...

Köra för fort inom skolans område...hmmm inte rektorn väl....

skriven
#2: Eva P

Är själv mamma till tre underbara barn. Jag har kastat ut livbojen ett antal gånger för att dom ska få näsan ovan vattenytan. Sen är det nog "bara" att stötta dom i det dom beslutat!! Ang. fortkörningen. Handen på hjärtat så har vi nog ALLA trampat lite för hårt på gaspedalen någon gång.

KRAAM till er alla

skriven
#3: Irene svarar //

joo..Mattias "pappa" rektorn körde för fort förbi Hagaskolan..som tur var tror han att ingen såg honom..fattar du vilken "lycka" eleverna skulle upplevt annars den dagen...som ursäkt kan man väl säga att det var iallafal inte hans egen skola.."fniss"..kram mamsen

och jaa..Eva hur många gånger har man inte haft "tur" när kontrollerna dykt upp ..bara sådär..för alltför ofta har man "bly-fot" tyvärr..eller så lider man av "fartblindhet" nog den vanligaste åkomman i Sverige../kram Irene

skriven

Kommentera inlägget här :