ny "golla" ..

idag fick jag en liten överaskning med posten
min fina svägerska May hade skickat den



så nu har jag en alldeles unik "golla" till min mobil

det är sådana här små överaskningar
som gör dagen till en bra dag..

mycken tack för den !!

min lilla älskling
röd/vita skodan


startade inte i morse när gubben skulle ta den till jobbet
stendöd..

stressad skrapade han fram volvon
och for iväg..

nånstans trodde han att jag "glömt" nåt
när jag parkerade den igår kväll..
va !! ??

men det visade sig att det han själv som var boven...
han hade dragit en skarvsladd ut genom dörren
för att få el till kupévärmaren
då drog innerbelysningen ur batteriet
kallt som satan var det ju ute också
till följd av detta en stendöd bil..

men när Irene gick ut tre timmar senare
pratade lite snällt med den vackra bilen
startade den på första försöket..

oh..så stolt jag blev..

nu är det snart "packat o klart"
jag börjar få pejl på vad som skall med
måsta tänka både länge o väl numera
orkar ju inte bära så tungt längre..
hjulen på resväskan löser ju inte allt..

i morgon skall jag fjäska lite
för han som inte får följa med

skall laga lite goda grytor
och baka några goda vaniljbullar
till frysen..

det brukar gå hem..här i huset

vägen till mannen hjärta
går ju genom magen..

det här är definitivt nåt som går hem här i huset
sedan den 25 nov. då gubben min lade ner rökningen..
efter sisådär 40 år..










Kommentarer :

#1: maud

hahahaha visst är det bra att ha någon att lägga sina beskymmer på ..hahahah kan inte låta bli att skratta,,,,,..bra att du fick i gång på pärlan :))

skriven

Kommentera inlägget här :