sakta rör jag mig framåt...

vissa dagar går i ultrarapid för mig
idag.. är en sån dag

kanske vädret spelar in
eller så är det dyningarna från snabb-shoppingen igår

hur jag än beter mig kommer jag ingenstans
går ett svep här inomhus
sätter mig igen och bara stirrar rakt fram

läser lite i min bok jag håller på med
men hittar ingen läsro

kollar lite på datorn
inget nytt där heller...suck

kommer mig inte för att gå ut
för det ser så gråkallt och trist ut

fast jag vet att jag borde

leker lite med hundarna
men jag tröttnar före dem och de suckar uppgivet

på teven är det bara gamla repriser
som sådan känner även jag mig...
detta trots att dagen fyllts med många små glädjeskutt

fick oväntat besök på förmiddagen

pratat med nära och kära i telefonen

fixat Bredbandsteve på nedervåningen
så nu har jag en massa strunt-kanaler att välja på

posten kom med rea-kataloger

ändå får jag inte motorn att starta

låter dagen ha sin gång..tänder några ljus
kurar ner mig i fåtöljen och vilar lite middag

lyssnar,följer och lyder min kropp
som ibland kräver en vilodag..

jag ger den det idag




Kommentarer :

#1: farmor

ja vissa dagar är sega..här äe det ledigt för mannen, trevligt men också lite extra rörigt:) kram

skriven
#2: Anonym

Kommer in och önskar dig gott nytt år. Hoppas vi får mindre smärta och mycket mycket glädje! =)) Att lyssna på våra kroppar är nog A och O för att just nästa år ska bli ett bra år.

Jag har också en sådan dag idag... en timma i taget och vila...

kram vännen

Muffinstjejen

skriven

Kommentera inlägget här :