sköna söndag..

vet inte vilka som var tröttast idag när vi kom hem
jag eller hundarna
vi var på hundträff=socialträning i Stjärnsund i regn o rusk
men trevligt hade vi

hösten kändes väldigt närvarande idag

paraplyet glömde jag kvar mot trädet
men har ringt till Eva om "eftersök" på det ...



vi träffade fästmön Tilda och konkurrensen om henne
var lika hård som den om godiset i min ficka..

efter ca en timmes trevlig plan-träning gav vi upp
och jag hade turen att bli bjuden på fika av Eva
på Stjärnsundskiosken eller Jan-Ivars kiosk (hennes makes)
där även söta dottern Hanna var idag



det var skönt att komma in i stugvärmen faktiskt
vi fikade de mest delikata jordnötsbröd-nånting
pratade och skrattade --undrar vart tiden tog vägen ??

väl hemma somnade jag som en stock på soffan
att sova middag är en underskattad lyx hos mig

förkylningen som jag dragits med hela veckan
gjorde nog också sitt till..

nu är det kväll på Häggliden och lugnet råder
två trötta nöjda hundar
mätta och dästa karlar
samt en trött lätt frusen Irene

en bra dag håller på att ta slut
mörkret lägger sig utanför fönstret
jag tänder några värmeljus
hittar sinnesron..

knycker några vackra rader från blogg-vännen Ywonne som avslutning idag...

Kanske det inte handlar om att hitta "meningen med livet"
utan meningen i livet.
Då finns ju alla chanser att fylla livet med mening...
varje dag är ett nytt liv...










Kommentarer :

#1: Eva P

Tack själv för en rolig eftermiddag,ser fram mot nästa träff. Jag har paraplyet här.

Kram

skriven
#2: farmor

Hm socialträning skulle nog vara nyttigt för min stora "vaktare". Din söndag har varit innehållsrik och trevlig ser jag. Tack för uppskattningen om mina "ord" kram, Ywonne

skriven

Kommentera inlägget här :