snorig måndag ..

vädrets makter är med mig idag
hade stora planer på att gå ut i trädgården
och höststäda

hade sån tur så det började regna innan jag ens hunnit gå
morgonpromenaden med hundarna

då fick det bli bakdag

vaniljbullar            limpa och sesambröd


byta sängkläder-dag



tvättdag - hela tre maskiner-innan jag blev klar


pyssla om blommorn-dag



vilket nog var tur

eftersom huvudet är fullt av snor
bultar lätt av Alvedon-tillbakaträngd huvudvärk

så nu sitter jag här darrande som ett asplöv
totalt dränerad på energi - att jag aldrig lär mig

men jag älskar sådana här dagar
när jag får till det och allt flyter på

det händer så sällan
så det är väl därför jag glömmer bort
(förtränger) mellan gångerna
att - MS tillåter inte helt bra dagar

nu väntar jag hem gubben min
så jag får tillgång till bil
Viktors lilla Renault är hos dokotrn
så han har min lilla fina Skoda till jobbet

jag måste ut och fylla på förråden
och cykla går ju inte längre
och bära hem tre fyra kassar orkar inte mina armar

funderar på att skaffa mig en sådan här

en "dramaten" eller dra-maten vilket man vill

fyller ju 60 om ett år och då är man väl gammal nog
för en dylik sak..

ja...tänk vad tiden går
undrar hur många "år" jag kan pricka in nåt minne från
några går ju bra..
när barnen föddes
första skoldagen
mm..

det är nåt att bita i resten av dagen
har man inget att fundera över
skaffar man sig det...

förresten en sån här vill jag också ha
(istället för gungstol =)
med snurr, gung o inbyggt fotstöd

bara så du vet gubben min .. jag ju fyller snart år !!




ännu en liten vink...den finns på MIO-möbler


Kommentarer :

#1: Sara

Klart att du ska ha en "dramaten". Men jag tror mer på en leopardmönstrad, så du blir hollywoodfru i Långshyttan ;-)

skriven
#2: farmor

Det är nog tur att man aldrig lär sig=) Utmaningar kan ju behövas lite då och då, kram Ywonne

skriven

Kommentera inlägget här :