förälskad...

jag är snar till förälskelse
nu är jag där igen..

har förälskat mig i ett hus igen
trots att jag vet att jag inte borde titta på hus till salu
kan jag bara inte låta bli..

jag vill ju så otroligt gärna bo vid vatten
eller åtminstone ha vatten-utsikt

helst av allt vill jag bo i Stjärnsund, vid vatten
och modernt med den gamla charmen kvar i huset..
suck.. det finns ju inte

så idag dök det upp ett hus i Långsbyn
nästan granne med min Stefans barndomshem
och det har sjö-utsikt från ett par ställen i alla fall

men det som fick mig att bli förälskad
var charmen och värmen i huset..
att man gått fram med varsam hand när man renoverat..
de gamla spegeldörrarna har fått bli kvar
härliga gamla trägolv..kakelugnar..

Viktor, lill-husse suckar tungt
han tycker jag är hopplös

han vill att vi skall fråga på ett hus i byn
som har ett extra litet hus på gården,där han kan bo...

jag förstår att han vill ha eget
han är ju van med det nu
men rätt som det är har han ju hittat rätt igen
och vet vad han vill bli som "vuxen"
eller kanske tom fått jobb
då kan han ju ta en egen lägenhet, även om det
naturligvis är trevligare att hyra ett litet hus..

hur som helst så funderar jag mig krullhårig
just nu på hur jag skall lägga fram att
" Viklunds hus är till salu igen" och den här gången
tycker jag vi i alla fall skall ge det en chans...

min stackars man som redan är trött till bristningsgränsen
vill inget hellre än att bara få komma hem
lägga sig i TV-soffan  "bara fem minuter"

och här går jag och smider "onda" planer
kanske borde jag skaffa mig en hobby istället
som jag kan sitta o knåpa mig trött på om dagarna
och sluta sitta och titta på nya objekt

men drömma får man
och det är skönt att vara förälskad













Kommentarer :

#1: Nilla

Fiiint hus det dära! :) Och dit känns det heeeeelt Ok att min vän flyttar! ;) Kan tom hjälpa till att kånka grejor!

skriven
#2: Muffinstjejen

Hej där

Jag sökte dig på facebook men DU det fanns några i ditt namn. Hittade inte dig!!??

Jag vill inte lägga ut mitt namn såhär på bloggen. ska kolla om jag kan nå dig på annat sätt...här. Lite mer privat. så kan du få mitt namn.för det är lätt att hitta på FB.

haha

kram

skriven
#3: messan

Jag förstår din förälskelse...jag går ständigt och kärar ner mig i hus och andra saker. Att bo vid vattnet är en dröm för mig med...så rofyllt och lugnt. Jag älskar havet! När jag drömmer så bor jag på en strandtomt i ett vackert hus...härligt det är att drömma.

Kramar

Ha en fin Valborg vid brasan!

skriven

Kommentera inlägget här :