äntligen Avatar...

eftersom det tydligen inte var meningen att vi skulle se filmen
Avatar på bio..

"första försöket..då hade inte filmen kommit fram till bion
andra försöket..var filmvisningen inställd pga sjukdom .."

så beställde jag filmen
och idag kom den efterlängtad med posten..

så nu skall vi äntligen få se den precis lagom till helgen
som vi ändå måste tillbringa inomhus
med vår lille skräckslagne krabat Junior..

ibland händer så många bra saker på en gång

jag har slutat som kassör i Bevakningsstyrkan ikväll

"Jack-halvan" har kommit på plats


jag köpte vackra penseér till min fina "Välkommen" ställning
utanför entrén idag...


två av de vuxna barnen ringde och hade bara
"bra" saker att berätta..(mer om det en annan dag)

mammahjärtat svällde av stolthet över dem

den tredje ringde igår och bjöd egentligen pappa
till sin högtidliga "polisutbildningsavslutning"

men eftersom pappa jobbar som rektor
så har ju han också avslutning den dagen
och kan därmed inte ta ledigt eller deltaga...

då fick lillebror Viktor avslutnings-inbjudan istället..
vilket gjorde honom jätteglad..

han är lite stolt över att storebror Staffan snart blir färdig polis
han var inte alls lika "mallig" när Staffan gick ut lärarhögskolan
som nybakad gymnasielärare..
det är nåt med pojkar o uniform..

så nu har vi en underlig blandning av "yrken" i familjen

en gymnasie rektor
en sjukpensionär
en oumbärlig "IT-nörd" på H&M
en egen företagare (ställningsbyggarbranschen)
en gymnasielärare och snart polis
en avhoppare (från detaljhandelsprogrammet Hög.skolan Dalarna)

en skön mix av olika erfarenheter och liv
som jag är stolt och glad över få vara en del av..

jag mår så bra för tillfället så jag till och med
tycker det är underbart med vårregnet som strilar ner utanför

är så rädd att den här "bra känslan" skall vara borta
en morgon när jag vaknar..
att känslan av melakoli har tagit över igen
och mörkret kommit tillbaka...

men just nu "fångar jag dagen"
mår bra,skrattar,sjunger och lever...























Kommentarer :

#1: Nilla

:) Och här har det också beställts Avatar... Den kommer imorrn... Vet att jag skulle få låna den av dig sen, men Raie tyckte det var en sån film som "man vill ha i sin samling" Så så blev det! Blir spännande att kika på! :)

skriven
#2: maud

hej hopp bra att detär bra med er..Carpe diem :))

skriven

Kommentera inlägget här :