i baktagen..

inspiration i köket är ju bra att ha
undrar just om Viktor fått sin från Plura o Mauros kök
där Plura alltid lagar maten i bar överkropp
vilket ger mig rysningar, fast inte av förtjusning då..

måste väl för att vara snäll säga att Viktors nakna bringa
ser något yngre o fräschare ut...



så här långt såg allt gott o väl ut..koncentrerat och stabilt
men plötsligt fångar köksTV:n hans intresse o då blir man
ju lite orolig utifall han kommer av sig i receptlistan..



dock kan jag meddela att det blev ett underbart Sesambröd
så nu har vi LCHF-bröd till i morgon frukost..



eftersom Junior o jag skall på "äventyr" på lördag
och jag fattat att vi har noll koll på situationen
så funderar jag på om jag skall låtsas att
"vi bara har en dålig dag"
skratta lite ursäktande och träta lite på den stackars oförstående
lille Junior som naturligtvis bara gjort som han är van med...

kanske kan vi komplettera med att vara
"det störande momentet" så vi ändå har en funktion

man skall ju ha roligt när man jobbar
och det kommer övriga gruppen att få..garanterat !!
lite "nervös" är matte allt kan jag erkänna...
 
lovar att utrusta mig med kamera, ett glatt humör
och en alldeles ouppfostrad,glad,tossig,snäll Jack Russell
och återkomma i ärendet..

här hemma börjar jag sakta vänja mig vid
att vara enda "tjejen" 
ibland tycker jag det kan bli lite "grabbigt"
med fyra av det manliga könet..

ni vet toasitsen alltid uppvikt, tandkrämstuben klämd på mitten,
skäggstubb i tvättstället,
och de fyrbenta som fixar till den bäddade sängen, 
tjatar vid dörren som två tonåringar som fått utegångsförbud
eftersom vi har löptikar i kvarteret..

om sanningen skall fram
så gillar jag det..
eller älskar det trots att det är irritationsmoment...
för det "momentet" är min familj...

Kommentarer :

#1: Eva P

Hör du du, vi "sitter i glashus" ALLA hundägare, som träffas här i Stjärnsund. Jag är helt övertygad om att ni smälter fint in i gemenskapen. Ja, många skratt blir det och vi får skönt trötta vovvar med oss hem.

skriven
#2: messan

Nästan en naken kock i köket:) Mmm, vad gott med nybakt bröd och så duktig han är!!

Då har du fullt upp framöver hör jag. Ta det lagom lugnt...du vet vad jag menar;)



Jag hoppas få se lite bilder från dina äventyr. Fredag ska bli min ta dagen som den kommer...vad jag längtar.

Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :