julbekymmer...




vad skönt det är med söndagar
jag har bara gått och "poat" hela dagen
haft en riktig drönar dag
inte gjort mer än vad nöden krävt

visserligen fick jag lov att klä på mig
och åka till affären en sväng
för att inhandla nån glömd ingrediens
men det var snabbt gjort
och snart förträngt

gubben min har som vanligt
flängt runt i sina orange arbetarbyxor
dessa byxor är allmänt hatade av männen på vår gata
eftersom de syns bra och fruarna i hemmen
runt om oss konstaterar torrt,
"kolla nu jobbar Stefan igen, va duktig han är den karln,
han får nåt gjort han"

han fick byxorna i present av Mattias för tre år sedan
snygga, självlysande, bekväma byxor, typ varselkläder
och han har gått i dem varje helg sedan dess
och han sörger djupt över att de börjar "ta slut"
dragkedjan sitter uppe med hjälp av en säkerhetsnål
och reflexränderna börjar bli urtvättade
så jag får väl börja se mig om efter ett par likadana
för visst har han fler arbetsbyxor
men det är bara dessa han trivs i
kanske är det bara för att han vet
att det tittas "under lugg" när han går i dem
får väl bli en av julklapparna i år



julen ja...äntligen har vi kommit till skott
och bestämt att vi vuxna skall inte köpa några julklappar till varandra
det har varit på tapeten i några år nu 
men nu är det "packat o klart"
det känns riktigt befriande faktiskt
fast jag var en av dem som stretade emot länge...
men det är ännu inte bestämt hos vem vi skall träffas allesammans
vi är ju 12 personer nu
och tre hundar
så det är inte helt okomplicerat
hos oss har vi varit sisådär 35 år
hos äldsta dottern 2 år på raken
så det är väl upp till nån av "vuxen sönerna" nu
att dra ihop oss allihop
nån av julens dagar..

..den finten var snygg !!! ...

den här julklappen kom till oss 2006 på julaftonsmorgon..KÄRLEK !!

 

nu har vi två helt fantastiska hundar , far o son, Junior o Jack....

i mornon bär det av till Falun o neurologen
är lite orolig inför det mötet
har ingen bra erfarenhet av sådana "doktorer"
återkommer...

Kommentarer :

#1: Eva

Hoppas att det går bra imorgon, vi tänker på dig!

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :