saffran..

ibland blir inget som man tänkt sig

Julmarknad på Långsta
tänkte att då fotar jag lite
men då måste man ju se till att ha laddat batteriet till kameran

mycket folk var det iallafall
som gick omkring i gamla hyttan och tittade på
absolut "ingenting"
eller så var jag jag inte på humör helt enkelt..

var även in på Irene´s kläder
hittade en söt "julklänning"
men det var så mycket folk
så jag tänkte vänta till måndag
med att prova och ev.köpa den

men så ångrade jag mig
åkte ner till henne igen
GISSA !!
ja, visst var den såld.....

kanske hinner hon ta hem en ny före den 5;e
då jag skall på julbord
jag skulle så gärna vilja vara fin för en gång skull...

jag har lovat min skyddsling att
vi skall baka lussebullar och kanelbullar på måndag
(hon har aldrig bakat i hela sitt liv,
så det är min julklapp till henne i år)

sagt o lovat
"sprang" in på ICA butiken
inhandlade russin, jäst, Kesella och Saffran!!
2 påsar slog jag till med
döm om min förvåning när
rara Pernilla i kassan slog in 74kr. för dessa !!

snopen blev jag
men jettade inte lämna tillbaka dem heller
så nu blir det dyra exklusiva lussekatter på måndag

tänk om vi misslyckas med degen/bullarna då..
hemska tanke !!
att baka som är så roligt annars..
men "snålheten" i mig
ger mig ångest inför detta bak...

jag som lovat att bara "må bra" fram till jul
göra sånt jag trivs med
sånt som gör kroppen glad, lugn och tillfredställd..

här är i alla fall två "saker" jag blir glad av


mina två barnbarn Elliot o Emmy











Kommentera inlägget här :