studentbal

tog sovmorgon idag
var ju "chaufför" inatt
hämtade Viktor och tre av hans kompisar
vid Garpenbergsherrgård inatt klockan ett
de hade varit på årets studenbal


det var en lätt nervös Viktor
som åkte till Hedemora för att hämta sin "baldrottning"
så söta de var  tillsammans och väldans blyga


nåt jag tror gick över ganska snabbt
efter att middagen var över och drycker började intagas


hur som helst hade han trevligt
och det var fyra glada sjungande avgångsstudenter 
jag hade med mig i  bilen hem inatt

tänk det är 40 år sedan jag tog realen
och vi hade också en avgångsfest
men den var inte alls lika påkostad och fin
vi cyklade upp till Haifstugan (Hofors)
och hade trevligt 
läs (söp oss svinfulla)

några "raggare" skjutsade mig hem
eftersom de inte trodde jag skulle fixa att ta mig hem på cykeln
och de dumpade av mig och cykeln utanför huset där jag bodde
min mamma var inte alls imponerad
kommer jag tydligt ihåg
vilka "härliga" minnen
som poppar upp ibland, kom ihåg
det är bara dom roliga minnena man skall samla på

annars har jag bakat i dagarna två


det blir ju morsdag på söndag
Mattias 35:e födelsedag på tisdag
och studentfirande nästa fredag

jag ser verkligen ser fram emot nästa helg
då alla kommer hem
och jag hoppas och ber om att min "bra dagar" skall hålla i sig

på återseende





Kommentarer :

#1: maud

så fina de var ..men synd att dom satt i trappen passade ju inte direkt..hahaha men de var ju ungdommar eller hur hahaha dom var ett fint par. hoppas att dom hade det riktigt trevligt..Jag skulle nog aldrig få Henrik på bal..hahaha trasiga jeans och bandana hahaha nä jag får glädjas åt viktor. Alla är vi olika och det får vi ju ta ..tänk om alla skulle vara lika ...ååå så tråkigt.

Ja sally hade nog bar luft denna gång med ...men alla människor kan ju inte heller få barn såå kan det vara ibland.

det är bara att gå vidare till nästa fas.

Ha en underbar dag i solskenet i dag/ kram maud

skriven

Kommentera inlägget här :